Marina Abramovic
Η Marina Abramovic ασχολείται με τη Performance Art.
Χαρακτηρίζεται ως Ιέρεια του Performance. Οι έρευνες της βασίζονται κυρίως στην ιδιαίτερη σχέση που αναπτύσσεται μεταξύ του Καλλιτέχνη και του Κοινού. Η ίδια σε κάποια συνέντευξη της υποστήριξε πως η Performance δε σχετίζεται σε καμία περίπτωση με το θέατρο αλλά έχει να κάνει με τη μεταφορά της αλήθειας στην σκηνή.
Αρχείο από το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης moMA: http://www.moma.org/calendar/exhibitions/964?locale=en
ΑΞΙΖΕΙ να δείτε το παρακάτω βίντεο. Το είδα τυχαία από την Κρατική Τηλεόραση της Εrt σε επανάληψη πριν μερικές εβδομάδες και με γοήτευσε και με μαγνήτισε.
"Η εποχή των Εικόνων"...
Όσον αφορά τις πρώτες της δουλειές είναι το ίδιο εντυπωσιακές.
Στο έργο της Ρυθμός (Rhythm) 10 το 1973,
Όπως αναφέρει η ίδια στη συνέντευξη επειδή σε όλα τα έργα της Όπερας οι ηρωίδες πεθαίνουν στο τέλος με πολλούς τρόπους και για διαφορετικούς ρόλους η καθεμία, θέλει να ζητήσει απο 7 σκηνοθέτες να σκηνοθετήσουν μόνον τη σκηνή θανάτο της κάθε γυναίκας 7 θάνατοι από 7 Όπερες...
Θέλησή της να έρθει στην Ελλάδα για να δουλέψει αυτό το project της Μ. Κάλλας.
Ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο για τη διάσημη Performer δημοσιεύθηκε από την Athens Voice, με τίτλο:
" 10 πράγματα που μου έμαθε η Marina Abramovic για τη ζωή"
http://www.athensvoice.gr/article/city-news-voices/%CE%B8%CE%B5%CE%BC%CE%B1/10-%CF%80%CF%81%CE%AC%CE%B3%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1-%CF%80%CE%BF%CF%85-%CE%BC%CE%BF%CF%85-%CE%AD%CE%BC%CE%B1%CE%B8%CE%B5-%CE%B7-marina-abramovic-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B7-%CE%B6%CF%89%CE%AE
Για τις λεπτομέρειες της Περίφημης Μεθόδου Abramovic έτσι όπως 'διδάχτηκαν' στους υποψήφιους performers για τα Έργα της, στο Μουσείο Μπενάκη, επισκεφθείτε την παρακάτω διεύθυνση. Είναι από το Πρώτο Θέμα, με τίτλο: Η Μαρίνα Αμπράμοβιτς στην Ελλάδα: Τι μας έμαθε η ιέρεια του performance art
http://www.protothema.gr/culture/article/560812/i-marina-abramovits-stin-ellada-muithikame-sti-methodo-tis-/
Η έκθεση της εγκαινιάστηκε 12 Μαρτίου με τίτλο "Αs One" και ήδη υπάρχουν άρθρα για αυτό το Σπουδαίο Πολιτιστικό γεγονός. Από το The Toc και με τίτλο: Όσα εντυπωσιακά είδαμε στη Μέθοδο Αμπράμοβιτς... μπορείτε να μάθαιτε επιπλέον πληροφορίες: http://www.thetoc.gr/politismos/article/osa-entupwsiaka-eidame-sti-methodo-ampramobits
Βιντεοσκόπηση έγινε από τη συνέντευξη της στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών στις 7 Μαρτίου το 2014.
Επίσημη Ιστοσελίδα: http://www.sgt.gr/
Μαρίνα Αμπράμοβιτς, Βικιπαίδεια : https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9C%CE%B1%CF%81%CE%AF%CE%BD%CE%B1_%CE%91%CE%BC%CF%80%CF%81%CE%AC%CE%BC%CE%BF%CE%B2%CE%B9%CF%84%CF%82
Η ανάρτηση αυτή γίνεται με αφορμή την έκθεση της που φιλοξενείται στο Μουσειό Μπενάκη με τίτλο "As One". Η διάσημη Performer θέλησε να μυήσει και άλλους ανθρώπους στην Performance Art δείχνοντας τους την περίφημη Μέθοδο Abramovic, σε συνεργασία με το Marina Abramović Institute (MAI) με τον Οργανισμό Πολιτισμού και Ανάπτυξης ΝΕΟΝ.
Η έκθεση ξεκίνησε στις 10 Μαρτίου και θα ολοκληρωθεί στις 24 Απριλίου...
Η Marina Abramovic ασχολείται με τη Performance Art.
Χαρακτηρίζεται ως Ιέρεια του Performance. Οι έρευνες της βασίζονται κυρίως στην ιδιαίτερη σχέση που αναπτύσσεται μεταξύ του Καλλιτέχνη και του Κοινού. Η ίδια σε κάποια συνέντευξη της υποστήριξε πως η Performance δε σχετίζεται σε καμία περίπτωση με το θέατρο αλλά έχει να κάνει με τη μεταφορά της αλήθειας στην σκηνή.
Σε όλα τα χρόνια που υπηρετά πιστά τη Performance Art, έχει πραγματοποιήσει πολλά και διαφορετικού περιεχομένου projects, ενώ εκθέσεις της έχουν φιλοξενηθεί σε πολλά μουσεία. Τα τελευταία χρόνια μάλιστα βρίσκεται σε συνεργασία με το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης (ΜoMA).
Το 2010 παρουσίασε το έργο της "Η Καλλιτέχνης είναι Παρών" (Τhe Artist is Present). Η ίδια για 736ώρες υποδεχόταν στον αύλειο χώρο του μουσείου κόσμο, δίχως φαγητό, νερό, ακίνητη και σιωπηλή και δίχως το δικαίωμα να πάει στην τουαλέτα και τους προσκαλούσε να καθίσουν αμίλητοι μπροστά τους. Αμέτρητα συναισθήματα αναδύθηκαν από αυτή τη διάδραση. Το βλέμμα της συνάντησε 750.000 θεατές που επισκέφθηκαν το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης με σκοπό να τη συναντήσουν από κοντά και να επικοινωνήσουν με έναν πραγματικά μοναδικό τρόπο.
Αρχείο από το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης moMA: http://www.moma.org/calendar/exhibitions/964?locale=en
ΑΞΙΖΕΙ να δείτε το παρακάτω βίντεο. Το είδα τυχαία από την Κρατική Τηλεόραση της Εrt σε επανάληψη πριν μερικές εβδομάδες και με γοήτευσε και με μαγνήτισε.
"Η εποχή των Εικόνων"...
Όσον αφορά τις πρώτες της δουλειές είναι το ίδιο εντυπωσιακές.
Στο έργο της Ρυθμός (Rhythm) 10 το 1973,
σε αυτή την παράσταση η Μαρίνα Αμπράμοβιτς χρησιμοποιούσε 20 μαχαίρια και 2 μαγνητόφωνα. Κάνοντας κάποιες ρυθμικές κινήσεις χτυπούσε το μαχαίρι ανάμεσα στα δάχτυλά της. Όταν κοβότανε, άλλαζε μαχαίρι και συνέχιζε ενώ παράλληλα οι κάμερες κατέγραφαν τα πάντα. Μόλις ολοκλήρωνε αυτή τη διαδικασία έβλεπε το βίντεο και προσπαθούσε τη διαδικασία που μόλις είχε προηγηθεί. Ήθελε να επαναλάβει το "λάθος" και γι' αυτό το λόγο άκουγε τους ήχους που έβγαζε όταν κοβόταν. Στόχος της από αυτή την ιδιαίτερη performance ήτανε να ενώσει το παρελθόν και το παρόν, εξετάζοντας "τη συνειδιακή κατάσταση του Καλλιτέχνη".
* στο παραπάνω βίντεο υπάρχει υλικό από όλες τις performance- έργα της Abramovic απλά ήτανε εξαιρετικά δύσκολο να βρω αυτούσιο υλικό.
Στο έργο της Ρυθμός (Rhythm) 5 του 1974,
Άναβε ένα φλεγόμενο αστέρι με πετρέλαιο κατά την έναρξη της παράστασης και έκοβε τα νύχια, τα μαλλιά της και τα πετάσου στη φωτιά προκαλωντας κάποιες μικρές 'εκρήξεις'. Με το έργο αυτό θέλησε να κάψει το πεντάγωνο αστέρι του κομμουνιστικού κόμματος, αντιπροσωπεύοντας έτσι τη ψυχική κάθαρση. Στο τέλος του έργου της πηδούσε μέσα από τις φλόγες και βρισκότανε στο εσωτερικό του αστεριού.
Ωστόσο μία φορά η ίδια λυποθύμισε από τους καπνούς και την έλλειψη οξυγόνου και οι θεατές έσπευσαν να ειδοποιήσουν τον γιατρό. Αργότερα θα πει για αυτό το περιστατικό
"Είμαι πολύ θυμωμένη γιατί κατάλαβα ότι υπάρχει φυσικό όριο. Όταν χάνεις τις αισθήσεις σου δεν μπορείς να είσαι παρόν, δεν μπορείς να εκτελέσεις".
"Είμαι πολύ θυμωμένη γιατί κατάλαβα ότι υπάρχει φυσικό όριο. Όταν χάνεις τις αισθήσεις σου δεν μπορείς να είσαι παρόν, δεν μπορείς να εκτελέσεις".
Στο έργο της Ρυθμός (Rhythm) 2 του 1974,
αποφάσισε να δοκιμάσει τα όρια μεταξύ του Καλλιτέχνη και του Κοινού θέτοντας τον εαυτό της σε μεγάλο κίνδυνο. Έχοντας τοποθετήσει σ' ένα τραπέζι 72 διαφορετικά αντικείμενα και έχοντας η ίδια στη performance εντελώς παθητικό ρόλο, τους παρείχε τη δυνανότητα να χρησιμοποιήσουν τα αντικείμενα αυτά με όποιο τρόπο οι ίδιοι επιθυμούν. Τα αντικείμενα που υπήρχαν μπορούσαν να προκαλέσουν είτε πόνο, είτε ευχαρίστηση και μερικά απ' αυτά ήταν "ένα τριαντάφυλλο, ένα φτερό, μέλι, ένα μαστίγιο, ψαλίδι,
ένα νυστέρι, ένα πιστόλι και μια μόνο σφαίρα. Για έξι ώρες η καλλιτέχνης
επέτρεψε στο κοινό να χειρίζεται το σώμα της". Η ίδια περιέγραψε αυτή της την εμπειρία λέγοντας "Αυτό που έμαθα από αυτό, είναι ότι αν αφήσεις το κοινό, μπορούν να
σας σκοτώσουν. Ένιωσα πραγματικά ότι παραβιαζόμουν. Μου έκοψαν τα ρούχα,
κόλλησαν αγκάθια τριαντάφυλλου στο στομάχι μου, ένα άτομο είχε το όπλο
στραμμένο στο κεφάλι μου και κάποιος άλλος του το πήρε. Δημιουργήθηκε
μια επιθετική ατμόσφαιρα. Μετά από έξι ώρες ακριβώς, όπως είχε
προγραμματιστεί, σηκώθηκα και άρχισα να περπατώ ανάμεσα στο κοινό. Όλοι
έτρεχαν μακριά, για να ξεφύγουν από μια πραγματική αντιμετώπιση."
Στο έργο της Balkan Baroque του 1997,
παρουσίασε τη Performance στη Διεθνή Έκθεση της Biennale στη Βενετία. Το έργο της αυτό είχε δύο διαφορετικά επίπεδα. Στο πρώτο, καθόταν πάνω σε μια στοίβα από ματωμένα κόκαλα, ντυμένη με ένα λευκό φόρεμα και τα καθάριζε θρηνώντας για τη μοίρα των Βαλκανίων, θέλοντας με έναν άκρως συμβολικό τρόπο να ξεπλύνει τις αμαρτίες των προγόνων της. Στο δεύτερο μέρος, υπήρχε ένα βιντεο με εικόνες από ανθρώπους με παραδοσιακές σέρβικες στολές που όμως είχαν εκτεθειμένα τα γεννητικά τους όργανα.Η Abramovic θα πει κάποια στιγμή " Μου πήρε άλλα τέσσερα χρόνια να απαλλαγώ από τη μυρωδιά", καθώς η έκθεση αυτή έκανε περιοδεία για τέσσερα χρόνια.
Στο επόμενο βίντεο υπάρχουν 4 διαφορετικές Performance τη χρονιά 1975-1976
Το παρακάτω βίντεο και πάλι είναι από την Εκπομή "Η εποχή των Εικόνων" και η Marina Abramovic μου μεταξύ άλλων αναφέρεται και στη Performance 7Deaths of Marina Abromovic.
Σε αυτό το της το μεγάλο εγχείρημα και έχοντας ιδιαίτερη αγάπη στην προσωπικότητα της Μαρία Κάλλας, επιχειρεί να αναμετρηθεί με το ζήτημα του "θανάτου".
Όπως αναφέρει η ίδια στη συνέντευξη επειδή σε όλα τα έργα της Όπερας οι ηρωίδες πεθαίνουν στο τέλος με πολλούς τρόπους και για διαφορετικούς ρόλους η καθεμία, θέλει να ζητήσει απο 7 σκηνοθέτες να σκηνοθετήσουν μόνον τη σκηνή θανάτο της κάθε γυναίκας 7 θάνατοι από 7 Όπερες...
Θέλησή της να έρθει στην Ελλάδα για να δουλέψει αυτό το project της Μ. Κάλλας.
Ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο για τη διάσημη Performer δημοσιεύθηκε από την Athens Voice, με τίτλο:
" 10 πράγματα που μου έμαθε η Marina Abramovic για τη ζωή"
http://www.athensvoice.gr/article/city-news-voices/%CE%B8%CE%B5%CE%BC%CE%B1/10-%CF%80%CF%81%CE%AC%CE%B3%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1-%CF%80%CE%BF%CF%85-%CE%BC%CE%BF%CF%85-%CE%AD%CE%BC%CE%B1%CE%B8%CE%B5-%CE%B7-marina-abramovic-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B7-%CE%B6%CF%89%CE%AE
Για τις λεπτομέρειες της Περίφημης Μεθόδου Abramovic έτσι όπως 'διδάχτηκαν' στους υποψήφιους performers για τα Έργα της, στο Μουσείο Μπενάκη, επισκεφθείτε την παρακάτω διεύθυνση. Είναι από το Πρώτο Θέμα, με τίτλο: Η Μαρίνα Αμπράμοβιτς στην Ελλάδα: Τι μας έμαθε η ιέρεια του performance art
http://www.protothema.gr/culture/article/560812/i-marina-abramovits-stin-ellada-muithikame-sti-methodo-tis-/
Η έκθεση της εγκαινιάστηκε 12 Μαρτίου με τίτλο "Αs One" και ήδη υπάρχουν άρθρα για αυτό το Σπουδαίο Πολιτιστικό γεγονός. Από το The Toc και με τίτλο: Όσα εντυπωσιακά είδαμε στη Μέθοδο Αμπράμοβιτς... μπορείτε να μάθαιτε επιπλέον πληροφορίες: http://www.thetoc.gr/politismos/article/osa-entupwsiaka-eidame-sti-methodo-ampramobits
Βιντεοσκόπηση έγινε από τη συνέντευξη της στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών στις 7 Μαρτίου το 2014.
Επίσημη Ιστοσελίδα: http://www.sgt.gr/
Είναι πραγματικά μοναδική εμπειρία να δει κανείς από κοντά τα έργα της Marina Abramovic. Στον παρακάτω σύνδεσμο υπάρχουν αναλυτικά οι πληροφορίες από τη σελίδα του Μουσείου Μπενάκη για την Έκθεση "Αs One" .http://www.benaki.gr/index.asp?lang=gr&id=202010001&sid=1911
Η ηλεκτρονική διέθυνση του Ιδρύματος Μαρίνα Αμπράμοβιτς είναι http://www.mai-hudson.org/
Πηγές:
Λ.Μιτσάκου, Athens Voice," 10 πράγματα που μου έμαθε η Marina Abramovic για τη ζωή", 4/3/2014:
Ν. Μιχαλοπούλου, Πρώτο Θέμα,"Η Μαρίνα Αμπράμοβιτς στην Ελλάδα: Τι μας έμαθε η ιέρεια του performance art", 12/03/2016: http://www.protothema.gr/culture/article/560812/i-marina-abramovits-stin-ellada-muithikame-sti-methodo-tis-/
Α.Μπουζώνη, The Toc," Όσα εντυπωσιακά είδαμε στη Μέθοδο Αμπράμοβιτς",11/03/2016:
Μαρίνα Αμπράμοβιτς, Βικιπαίδεια : https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9C%CE%B1%CF%81%CE%AF%CE%BD%CE%B1_%CE%91%CE%BC%CF%80%CF%81%CE%AC%CE%BC%CE%BF%CE%B2%CE%B9%CF%84%CF%82
Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών: http://www.sgt.gr/
Μουσείο Μπενάκη: http://www.benaki.gr/index.asp?lang=gr&id=202010001&sid=1911
Marina Abramovic Institue: http://www.mai-hudson.org/
MoMA: Museum of Montern Art : http://www.moma.org/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου